De Haarlemse Balletschool laat graag zien hoe de leerlingen zich ontwikkelen. Elk jaar rond de kerstdagen presenteren wij sfeervolle open lessen in onze grote studio waarin de leerlingen hun vorderingen tonen.

Om de magie van de dans op het publiek over te brengen geven wij elke twee jaar een voorstelling in de Stadsschouwburg Haarlem. Met behulp van (live) muziek, een origineel lichtplan en geluids- en theatereffecten, schitteren de leerlingen in een avondvullend verhaal.

Daarnaast verleent De Haarlemse Balletschool regelmatig medewerking aan projecten. In samenwerking met het Kennemer Jeugd Orkest en het Stedelijk Gymnasium zijn er bijvoorbeeld 3 grote voorstellingen in de Grote Zaal van de Philharmonie gegeven.

Ook treden leerlingen van De Haarlemse Balletschool op in kleinere producties met een meer experimenteel karakter, uitgevoerd in vlakke-vloer-theaters.

Binnenkort in het theater:

Hansje en Grietje

Voorstellingen:
Zaterdag 22 juni 15:30
Zondag 23 juni 12:30
Zondag 23 juni 17:00

Entree € 22,50

Locatie: Stadsschouwburg Haarlem, Wilsonsplein 23, 2011VG Haarlem
Kassa Stadsschouwburg en PHIL Haarlem: Lange Begijnestraat 11 (kassa geopend van 13:00 tot 17:00. LETOP: de kassa is bij de PHIL, niet bij de schouwburg. Alleen voor aanvang van de voorstellingen is de kassa bij de schouwburg geopend.)
Online bestellen: www.theater-haarlem.nl
Telefonisch bestellen:  023-5121212

Verhaal:

De zusjes Hansje en Grietje verhuizen met hun vader naar Parijs. Daar wordt hun vader directeur van een beroemd museum. Hansje en Grietje vinden de schilderijen en beelden heel mooi, maar na een lange ochtend in het museum stuurt hun vader hen naar buiten. Met de plattegrond op zak kunnen ze altijd de weg terugvinden.

Op straat bewonderen ze het Parijse leven, kijken naar de toeristen en maken nieuwe vrienden. Plotseling lijkt de sfeer te veranderen. Wat gebeurt daar? Waar komen al die mensen vandaan? Hansje en Grietje zijn verzeild geraakt in een heuse Franse demonstratie. Nu willen ze wel naar huis, maar in de chaos verliezen ze de plattegrond en raken de weg kwijt.

Gelukkig komt daar hulp. Een van de nieuwe vrienden ziet Hansje en Grietje en neemt ze mee uit het tumult. Met het groepje vrienden gaan ze naar het verlaten pretpark Fantasique waar ze de hele middag spelen. Bij het vallen van de avond gaan de kinderen naar huis. Plots zijn Hansje en Grietje helemaal alleen in het oude pretpark… of toch niet?

HOOGTEPUNTEN UIT VORIGE SEIZOENEN

DHB_A3PosterVeer&Roos-2