DANSEN BIJ DE HAARLEMSE BALLETSCHOOL!

met 2 moderne studio's in Haarlem Centrum

DE HAARLEMSE BALLETSCHOOL

Klassiek ballet, moderne dans, dancemix en peuter- en kleuterdans

De Haarlemse Balletschool

De Haarlemse balletschool onderscheidt zich door het lesgeven van klassiek ballet volgens het Cecchetti systeem en is daarmee uniek in Haarlem. We doen dat al sinds 1979 en geven sinds die tijd met veel plezier lessen klassiek ballet volgens deze methode.

Inmiddels wordt er bij De Haarlemse Balletschool ook lesgegeven in andere dansstijlen zoals moderne dans. Moderne dans is gebaseerd op de natuurlijke mogelijkheden van het lichaam. Men combineert stijlen die vanaf ongeveer 1930 ontwikkeld zijn zoals Graham, Cunningham en Limone. De opbouw van de lessen moderne dans biedt de leerlingen een volledige techniek die gelijkwaardig is aan die van het klassieke ballet.

Naast klassiek ballet en moderne dans wordt er bij De Haarlemse Balletschool ook lesgegeven in peuter- en kleuterdans, jazzdance en dancemix.

HET CECCHETTI SYSTEEM

Bij het Cecchetti systeem wordt uitgegaan van een methodische lesopbouw zoals door de beroemde balletmeester Enrico Cecchetti in het verleden werd toegepast.

Enrico Cecchetti heeft in de tijd van Les Ballets Russes lesgegeven aan beroemde dansers zoals Anna Pavlova en Vaslav Nijinski. In de loop der tijd is deze methode geschikt gemaakt voor leerlingen die één of twee keer per week balletlessen volgen.

Per niveau bestaat er de gelegenheid een examen af te leggen welke door examinatoren van de Engelse Cecchetti Society worden afgenomen. Vele leerlingen van De Haarlemse Balletschool hebben inmiddels met succes aan deze examens meegedaan.

2 prachtige studio’s

Onze lessen worden gegeven in twee balletstudio’s: aan de Cornelissteeg 7 en aan de Kinderhuisvest 31-33 in Haarlem.

NIEUWSBRIEF

Wil je op de hoogte blijven van actuele gebeurtenissen van De Haarlemse Balletschool? Schrijf je dan hier in voor onze nieuwsbrief.

Wat zeggen onze leerlingen?

• “De lessen zijn soms best pittig maar dat is juist leuk want we zoeken zelf ook naar een uitdaging om steeds beter te worden. ”

Esther Dancemix
  • “Ik zit al jaren op ballet en heb er ook heel goede vriendinnen door gekregen. Wij krijgen 2 x les per week en ik heb er altijd zin in!

Julia Klassiek ballet